Udtagelser, udtagelser og udtagelser

SåErDenBarberetNæstenJa overskriften siger næsten alt. Det har været nogle hårde uger efter Copenhagen Regattaen og nu med regatta i både Hamborg og Ratzeburg i samme weekend så skal det hele gå op i en højere enhed. Oprindeligt var det planen at udtagelserne til Junior Nordiske Mesterskaber i de små bådtyper, skulle foreligge efter Copenhagen Regattaen. Vejret og aflysningen på 2. dagen til den regatta betød dog at vi stod med flere spørgsmål end svar. For at sikre vi fik udtaget både det NM og VM hold for juniorer som vi kunne stå inde for, besluttede vi at vente med udtagelserne til efter den forgangne weekend, velvidende at også U23 udtagelserne skulle ud i den her uge.

Det er selvfølgelig noget der har betydet ekstra pres for roerne og trænerne, og det er ikke et ønskescenarie. På den anden side vil vi dog også være sikre på at vi sender det stærkest mulige hold af sted til både NM og VM. Ja der vil altid være detaljer der kan diskuteres og vi har da også lært noget af udtagelsesforløbet, som i øvrigt betyder tidligere udtagelser end de andre år til U23 VM og Junior VM.

Men nu foreligger junior udtagelserne så, og i morgen tager vi fat på U23 udtagelserne.

Men det er en presset tid og der er mange ting der skal falde på plads lige nu, både med udtagelser, men også på mange andre områder. Ting ændrer sig og jeg tænker nogen gange så er det netop forandringer som er med til at vi alle udvikler os, de kan nogen gange virke hårde men man må tage springet. Det gælder for alle sider af vores arbejde med roerne men også i livet helt generelt. At mange af disse ting så sker på samme tid kan være hårdt og lige nu sker rigtig mange af den slags ting – og det er hårdt – og det kan være svært at adskille det hele. Måske derfor jeg føler at presset lige nu er maksimalt – tror og håber dog at alt lander på en god måde – det ville da være cat’ens hvis det ikke gjorde :-).

Som med udtagelsesforløbet er der retrospektivt ting jeg godt kunne tænke mig jeg havde gjort anderledes – men det er en helt anden historie og jeg tænker lige nu vil jeg glæde mig over alle de roere der skal af sted til deres første mesterskab, samt de som skal af sted igen og forsøge at bruge der tidligere erfaringer til at gøre det endnu bedre denne gang.

Udtagelserne kan ses her under: Junior NM Landshold, U19 Landshold og U23 Landshold.

Jeg ønsker alle roere held og lykke til NM og VM.

Namaste…

Skriv en kommentar